Thailand heerlijk - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Joke & Bert - WaarBenJij.nu Thailand heerlijk - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Joke & Bert - WaarBenJij.nu

Thailand heerlijk

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Bert

30 Januari 2014 | Thailand, Chiang Khong

Sawadee ka,
Sawadee krap,

In het greenleaf guesthouse ( Khao Yai ) werd er meteen met de deur in huis gevallen : nen tour in het nationaal park Khao Yai ( wat letterlijk berg groot betekent ).
Super goe, ineens vastgelegd!
- tour id namiddag
( natuurlijke bron, grotten, vleermuizen etc )
- tour hele dag
( jungletour, olifanten zoeken, watervallen, apen, slangen etc )

Ondertussen al heel vriendelijke Amerikanen leren kennen : Shanna, John en hunne zoon Geremia.
Die gingen met ons mee op tour!

Tijdens ons vertrek met den jeep zat het meteen snor : allemaal sociaal mensen!
- de Amerikanen
- Aurelie en Aymeric van Tubeke en Londen, superfun !!

Eerst dachten we dat we naar watervallen gingen kijken, dit bleek dan de natuurlijke bron + zwemgelegenheid te zijn ( bert was daar de dag voordien met de Mec al gaan zwemmen, dus bekent voor ons ). Dan maar wat op witte eekhoorn- zoektocht geweest.
Ja, ne witten eekhoorn gezien he .

Hele leuke namiddag en nadien met zen allen iets gaan eten en drinken!!

Dag nadien jungle trekking. Weer superfunne en interessante mensen leren kennen. Ricardo, sugar (bijnaam) en Dirk.

Na de trekking met zen allen gaan eten en Bert met de boys nog afgezakt : kaarten, chang drinken, karaoke,..
Laten de zeggen aan de manier hoe hij kwam slapen het heeel plezant was geweest!!
( joke met ontstoken/allergische ogen naar bed )

Samen met Aurelie en Aymeric naar Lompuri afgezakt aka monkeytown!
Allemaal apen rond nen tempel, in gebouwen, naast spoorweg etc
Apen sprongen overal op (ook op mensen).
Bert zijn marcelleke van zijn lijf proberen trekken, mijne kaas gestolen en mijn armbandjes proberen ratten! Kleine deugenieten!
Prachtig om te zien hoe de apen met hun 'gezin' leven rondom de tempels.

In wat tussenstopkes her en der
- mama's hot pot gaan eten.
Kei veel verschillende dingen dat we in ne pot moesten zwieren en laten gaar worden.
- gore slaapplaats
- mooie lampionen opt straat
- phrae adventure gezocht. Blijkbaar verhuist, voor niks naar daar gegaan.
- in Lampang naar een tof marktje geweest, lekker gegeten in een super cheap, lekker snel lokaal restaurantje : ahoy one bath.
Ons eerst laten masseren.
Thaise massage, aauuuw!! Dubbel geplooid, platgenepen, op u kloppen me stokken = not my thing.
Bert vond het wel oke!

Olifanten conservation center bezocht!
- kleine olifantjes id olifanten nursery
- olifantenziekenhuis
- olifanten educatieve show
- olifanten badtijd
- olifantenritje
- olifanten eten geven
= super leuke dag!!

Arrived in Chang Mai.
Eerste indruk = heel druk, touristisch en alles wa we ni gewoon zijn..

Ons toch efkes over de drukte gezet, wa gaan wandelen en iets gaan drinken etc, gezellig.
S Avonds naar een avondmarkt geweest. De langste OOIT gezien denk ik. Volledig men ding !!
In den helft begon Bertje aka Bartje wa last te krijgen van zen voeten. Dan maar een voetmassageke gepakt !
Amai ik wou die madam mee naar huis nemen, da was zalig! Precies een nieuw paar benen en voeten, dat voor maar 80 bath aka 1.8 euro, kunde ni voor sukkelen !!

Dagske nadien aant zwembad gestoken, living the good life!
S Avonds naar de night safari ; tiger show ( kei slecht, ik wou da die tijgers die bazen aanvielen, die pored die heel den tijd me ne scherpe stok)
Dan een ritje in nen open trein door een dierenpark, heel leuk !! Giraffen, zebrakes, olifanten, .. en dit allemaal very close !

Dag nadien veel gereisd, onnodig etc, omdat er dingen niet waren die we wooden doen enzo.
Aangekomen in Fang, hotsprings, geur van zwavel aka rotte eieren. Ons toch maar in zo een bad gezet ( zou goe zijn vr vanalles en nog wa.. ), mmh rotte eieren.
Ons ginder laten afzetten door nen brommer, zonder terug vervoer.. Alle geluk ne lift kunnen fiksen in nen open koffer, kon de rotte eier geur wa uitwaaien !!

Nadien naar Thaton gereisd, gezellig daar !!
Brommer gehuurd, zo da we al wa meer locals waren, tcheck !
Op nen berg gereden, 9 ettages, op elke ettage iets super mooi groot fantastisch van het boedisme.
Brommere, best spannend, voor mij dan, da woude ni gezien hebben..
Prachtige tocht !!
Na de middag een long boatje genomen naar Chang Rai. Daar hadde wa Franse ons weer goe zitten.
Wij stapte laatst in en die gingen ni achteraan zitten, raar, dacht ik. Moesten wij over die mensen klauteren, ni logisch.
Bleek da uiteindelijk heel logisch te zijn.. Want in wa wilder water warden die ni nat zenne..
Bert en Joke kregen den douche !!
Soit, heel prachtige uitzichten op den boot, heel prachtig !

Naar Chiang Khong gereist, om vamaf hier de slow boat naar Laos te nemen..
We hebben besloten hier nog een dagske te blijven, aangezien da hier tof is, lekkerste eten ooit en we een zwembad hebben aan onze hut !!
Yeeeesssss !!!

Morgen of to Laos met de slowboat, daske of twee op nen boot dobberen tot in Laos..

Weetjes?
- Gibbons hebben maar 1 of 2 x seks in hun leven, enkel voor voortplantig, niet voor genot.
In tegenstelling tot andere aapsoorten en mensen hebben wij dus meer seks !
- De meeste gibbons raken hun hele leven de grond niet, blijven dus id bomen bengelen.
Er zijn uitzonderingen : apen die uit een boom vallen etc.
- Joke heeft voor de eerste keer in haar leven roomservices besteld
- De giftigste slang in het nationaal park was de cobra ( niet de king cobra ). Maar 2 a 3 uur tijd om naar het ziekenhuis te gaan.
-Bartje heeft het naar zijn zin!!

Tot de volgende verhalen !!

J&B
xxx

• 30 Januari 2014 - 08:41

Nico:

'Bartje heeft het naar zijn zin!!'

Bartjeeeee

• 31 Januari 2014 - 18:17

Bompa En Bomma:

Jullie hebben het naar Julie zin zien we.
    Dikke knuffel van bomma en bompa

• 03 Februari 2014 - 23:31

Geert En Brenda:

Leuke verslagen. 't Is daar precies in orde.
    Over olifanten en apen kunnen wij niks vertellen. Wel over een (dwerg)konijn, en daar is alles goed mee.
    Weetjes?
    - het heeft geen seks
    - het lust geen wortelen.

tot hoors
    Brenda en Geert

• 16 Februari 2014 - 11:41

Veerle Van Keer:

Hoi Joke en Bert,

Al véél gezien en meegemaakt,
    Ammuzeer jullie en geniet ervan.

groetjes Veerle VK

• 19 Februari 2014 - 13:02

Luic VTh:

Zo te lezen, reuze, prachtige en rustige avonturen.
    Geniet van elk moment, de tijd vliegt snel !
    En vergeet ' onze deal ' niet :-)

groetjes LVT