South of Thailand and friendly Malaysia - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Joke & Bert - WaarBenJij.nu South of Thailand and friendly Malaysia - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Joke & Bert - WaarBenJij.nu

South of Thailand and friendly Malaysia

Door: Joske

Blijf op de hoogte en volg Joke & Bert

14 April 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

hello ladies and gentlemen,

Eerst en vooral nog een mini stukje te vertellen over Cambodia, voor we naar het zuiden van Thailand trokken.

In Koh Kong ons laten verleiden door een grappig manneke op een brommer om mee te gaan naar zijnen hostel en bij hem een trekking te boeken. ( we gingen toch een trekking doen, dus kwam op de juiste moment )
Korte omschrijving van trekking ;
- omschrijving op blad en effectieve trekking lagen mijlen ver van elkaar.
- op een tweedaagse trekking 1 uur gewandeld ( moette ook kunnen he )
- onze gids was redelijk verslaafd aan wiet? of een of andere plant ( zat dus heel den tijd te paffen bij de locals waar wij sliepen )
Niet men ding.
- een raket id grond zien steken ( op ons uur wandelen ), wel cool, toch maar voorzichting rond gestapt, ge weet maar nooit..
- de local kids waren zalig ( makara, maga en linda ), veel gespeeld met hen ( terwijl onze gids me die hunnen daddy zat te paffen ), engels geleerd, samen gegeten etc
- Uiteindelijk hebben we het twee dagen wel leuk gehad om bij dit local gezin te hangen, maar moe van te stappen waren we niet, eerder overboefd van te veel te eten.
- de kids hun mama was twee weken geleden overleden door een slangen beet. Heel erg.
- toch efkes duidelijk gemaakt aan het grappig manneke op den brommer dat dit geen trekking was..
( daarna samen gaan volleyballen )
Dag nadien zijn we terug naar het gezin geweest om hen wat lekkers en speelgoed te brengen ( uiteindelijk hebben deze kids onze ' trekking' de moeite waard gemaakt.
Ze waren heel blij !

South of Thailand

Koh Tao first stop ; DIVING !!
Leren duiken, super tof. Dit in een groepje van 4 met onze Belgische ( die frans sprak, haha ) instructeur Alex.
Ongeloofelijke rustige kerel, je voelde u er zo zen bij worden. Wel nodig als ge zo den eerste keer de zee in gaat en 18m onder water zit.
In 4 dagen alles geleerd en onze open water gehaald. Ready to fun dive !!
Nog een nachtje in de hangmat geslapen omdat meneer visa ons geen geld meer wou geven ( den deugeniet ).

Krabi Krabi Krabi
4 islands 4 islands 4 islands
Koh Lipe Koh Lipe Koh Lipe

Malaysiaaaaa
First stop ; Penang ( nadien pas ondekt dat dit een eiland is, haha ).
Redelijk laat aangekomen dus gaan zitten aan een straat- eet- ding. ( toch altijd wat spannend wat je te eten gaat krijgen, je weet nooit zeker wat je aan het eten bent, haha ). Maar Mmmmmmh het was smullen.
Dag nadien wat gaan rondfietsen ( grrr, na 1ne minuut wou ik de fiets onder nene auto zwieren, zo iets ambetant ) id stad.
Street art gaan bekijken, wat gaan zitten bij meneertjes met hele leuke brommers, fietsen en vintage dingen. 's Avonds naar het park geweest ( 45 min in een airco bus en ge denkt dat dat aangenaam is met dit warme weer, no no no no, brr ).
Nadien ons nog een gaan verdiepen in het straat eten, mmmh ( nu had ik nog minder een idee dan de dag ervoor wat ik aan het eten was ).

De mensen zijn zoo vriendelijk in Malaysia, echt een zaligheid !!

Om mijn verjaardag te vieren zijn we naar de Perhentian islands gegaan.
WAUW !!
Samen de beste prijs- kwaliteit bungalow gevonden, zalig stekje ( en dit voor dezelfde prijs als de krrotten, yeesss, altijd tof als ge iets goed vindt ).
De volle vier dagen doorgebracht met onze bus- boot Noorweegse vriendinnen ; Sunny ( omdat haren echte naam veel te moeilijk was om uit te spreken ) en Gri.

Veel gaan snorkelen op onszelf, tot we helemaal verschrompeld waren ( ge kent da wel, oude mennekes handen en voeten). Een haai zien voorbij zwemmen, 1m van men neus. Toch wel efkes raar den eerste keer.
Prachtige onderwaterwereld !!

Men verjaardag ( jippie ). Ik kon al zeggen dat meneer Nagels het een en ander aan het uitsteken was.
Op 10 april mocht is pas opstaan wanneer hij het zei ( geen probleem, soezen !!).
Buiten stond een hele leuke kroon en twee pakjes ( danku bestie en vrienden van Bert ).
Nadien kreeg ik ontbijt op het terrasje van de bungalow, zalig en schattig !
Buiken vol en dan zijn we twee duiken gaan doen ( ' tempel' en sugar wreck ). Op den boot een happy birthday song gekregen ( lief !)
Super mooi !! Moeilijk uit te leggen in woorden.
's middags wat gaan happy houren met de ladies en 's avonds nen all you can eat BBQ gaan doen. VEEL TE VEEL GEGETEN. En nadien zei Bert dat ik nog een gaatje moest overlaten, oei oei.
In de bar nog iets gaan drinken en ineens ging een deek vh licht uit ( strange ). Volgens Sunny en Gri was de electriciteit uit gevallen ( no way want den anderen helft brande nog wel ). Ineens natuurlijk het lied happy birthday op volle petrol en disco lichten all over te place.
Zat ik daar in de spot lights, zo rood als een tomaat, met mijn gigantische kroon ).
Kwamen ze daar nog aan met een brownietaart met kaarsjes op.
( Schattig, maar mijnen buik ging al ontploffen. Mijn deel toch zorgvuldig naar binnen gewerkt ).

Toffen toffen en zaligen dag gehad !!
's Nachts enkele uren wakker gelegen van de misselijkheid en buikpijn ( veel te veel gegeten, weet je nog.. ).

Dag nadien heel de dag gaan snorkelen, heel leuk, prachtig onder water.
Enkele haaien gezien en een giga schildpad !!
Nu een oorinfectie ( misschien door met mijn snorkelhoofd in het water te hangen op een vaarende boot en schilpadden te zoeken?? haha, ko;t goed !)

Cameron Highlands, oh la la la. Lovely !!
Daguitstap gedaan naar ; thee plantages, mossy forest, butterfly garden, de markt en de strawberry farm.
Wij hadden ne super goeie gids, ni te geloven, super man !

Vandaag welf een wandeling gaan doen id Cameron Highlands met enkele mensen dat we hebben leren kennen. De moeite op de top, wel een serieus klimmeke..

Morgen vertrekken we naar het oudste regenwoud ; Taman Negara.
we'll tell you all about it !

Weetjes ?
- Malaysian keuken ; mmmh ; beste ooit !
- Munt eenheid ; Ringitt (1 euro is ongeveer 4.5 ringitt )
- Joke heeft nieuwe schoenen nodig !! ( gaten all over the place )
- Bert zijn baard is al ongeveer 4 centimeter ( nog 3 maand te gaan )
- Vriendelijkste bevolking tot hier toe ( we zijn hier nog maar een week ofzo )