Indofun - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joke & Bert - WaarBenJij.nu Indofun - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joke & Bert - WaarBenJij.nu

Indofun

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Joke & Bert

04 Juni 2014 | Indonesië, Ubud

Ondertussen in Indonesie:

Na onze laatste foto-update, zie geen goesting om te typen, hebben we den boot gepakt naar Lembongan. Tof eiland dat zich perfect leent tot brommeren. Het was net volle maan geweest en dan is de zee redelijk onrustig. Dat levert een indrukwekkend schouwspel op tussen gigantische golven die tegen de rotsen smakken. Er was ook een 13m hoge rots waar ge kon afspringen in de zee maar gesloten wegens te wilde zee, spijtig! Dan maar fotoshoot. Aan een van de vele kleine stranden, dream beach, was een resort gelegen. Waar ze een infinity pool op nen berg met zicht op de zee. Chique spel! Natuurlijk was dat zwembad alleen maar voor gasten… We zijn dan maar gelijk echte pottekijkers in de bar naast het zwembad eene gaan drinken. Tot ons Josfinne ergens op een klein bordje opmerkte dat toegang voor buitenstaanders toegestaan was tijdens het happy hour vanaf 16u00. Time check: 15u45, ideaal. Snel 2 cocktails besteld en als koningen in het infinity pool gaan hangen, zalig. Den dag nadien toevallig terug rond de viere aangekomen…

Dan hebben we den boot gepakt naar Gili Trawangan, een van de 3 paradijselijke gili eilanden. Hier zijn we onze Noorse vriendinnen Sunny en Gry opnieuw tegen het lijf gelopen. Leuk om samen opt strand te hangen en de verschillende keukens te leren kennen. De dames waren nogal lazy dus hebben wij nen tandem gehuurd om het eiland rond te fietsen, plezant. We zijn ook gaan duiken en hebben veel schildpadden gezien. Prachtige beesten. Opt einde van de laatste duik echt een gigantische gespot, ze lag ergens achter ne steen op den bodem en was bijna zo groot als joke!!

Nadien hebben we nen boottrip vastgelegd om naar Flores te gaan. Een klein bootje met een 20-tal andere toeristen dat ons in 4d/3n tot daar brengt. Er zaten duitsers, hollanders, zweden, engelsen en fransen aan boord. Allemaal toffe mensen, vooral met de hollanders Roosje en Dennis goe gelachen. Enkel de fransen waren wat asociaal en onvriendelijk. We zijn onderweg naar een mooie waterval gaan kijken, hebben veel gesnorkeld, in ons hangmatten geslapen, hebben de komodo dragons gezien en voor den eerste keer gezwommen met manta rays. Zalige ervaring! Na aankomst zijn we met een deel van den hoop gaan eten en een stappeke gaan zetten. Leuke afsluiter van een tof avontuur. Op Flores zelf hebben we ook nog 2 duiken gedaan. We habben ons laten wijsmaken mee van de mooiste dive sites ter wereld. Twas niet gelogen. Tot hiertoe veruit onze beste duiken. Overal prachtige koralen en veel grote vissen. Den tweede duik hebben we 4 manta rays vlak naast ons zien voorbij zwemmen, adembenemend!

Op de 24u durende rit terug met ferry en bus hadden we een problem met de zakken. Ze hebben vermoedelijk ergens op de ferry naast wat smerige dozen of zakken gestaan want beide rugzakken, inclusief hangmatten en kleren stonken naar rotte vis. Na aankomst hebben we in ons guesthouse gevraagd of ze alles konden wassen maar daar hebben ze vriendelijk bedankt omdat ons gerief te hard stonk. Alchance redelijk snel een andere laundry service gevonden. We zijn met den brommer wat gaan uitblazen op een heel rustig en groot strand, Kuta Lombok. Ideaal om te bekomen van de lange reis. De geur is ondertussen uit de zakken en kleding.
Vorige week hebben 4 dagen op Gili Air gezeten. We zaten in een toffe bungalow vlak aant strand op het einde van de weg. Zalig genieten van de laidback sfeer, stranden, pintjes en sunsets. We hebben toffe vlaamse en hollandse mensen leren kennen!

Op de moment zitten we terug op Bali, we vliegen zaterdag naar Sumatra om daar nog 3 weken te reizen. Dan sluiten we af met een week Bangkok en ist terug richting ons belgenlandje… Binnen 30 dagen staan we daar terug. Spannend!

Zo lieve vrienden, het gaat hier nog altijd keeeeeeeei goed met ons, hopelijk ginderachter ook!

Veel liefs,

J&B

• 11 Juni 2014 - 01:02

Katrijn:

Vrienden!

Het klinkt allemaal top! Geniet er vollenbak van!

• 22 Juni 2014 - 09:58

Geert:

hallo allebei,
    jullie indofun-verslag gelezen. ferm!!
    geniet nog van jullie laatste dagen in Sumatra en Bangkok!!

a propos, Luda is niet meer opgedaagd
    wel al een pluchen vervanger gekocht
    tot van de zomer zekers?
    Geert en Brenda