Amazing Cambodia - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Joke & Bert - WaarBenJij.nu Amazing Cambodia - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Joke & Bert - WaarBenJij.nu

Amazing Cambodia

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Bert

19 Maart 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hallo daar,

Hier nog wat nieuws en sappige verhalen.
Omdat we natuurlijk nog wat te vertellen willen hebben als we terug zijn, staat niet elke dag in detail op onze blog en missen de sappigste verhalen natuurlijk.

Om te starten toch nog even onze laatste paar dagen in Laos toelichten.
Tree Top Experience daar gedaan voor drie dagen.
Wat is dat voor een beest ?
- Slingeren van boom naar boom met ziplines ( langste was 450 meter )
- Slapen in een boomhut 20m boven de grond, ook ziplinen daar naartoe
- Stevige staptochten door prachtige natuur
- Picknicken in de bossen
- Watervallen all over the place
- Klimmen op de rotsen
-- Sappig detail ; alle boomhutten hadden ratten of mega spinnen, wij hadden ne vlinder, haha, zalig he !!

Cambodia binnen gekomen en meteen naar het `Wilde Oosten` gegaan.
Dit samen met Dominik, onze Italiaanse vriend.
Wilde oosten leek ons een goede optie, omdat het woordje wild ons serieus aansprak.
Veel met brommerkes de natuur gaan verkenne, op zoek naar watervallen ( nooit gevonden, de locals wisten die zelf niet echt zijn denk ik).
Eens terug van onze wilde brommertochten door het bruine woestijnzand, nog nooooooit zo bruin gezien !!
En hadden wij geluk, in het wilde oosten, Bang Lung op dat moment nog een festivalleke kunnen meepikken.
Direct door locals uitgenodigd aan hun tafel. We mochten wel niet echt dansen, omdat het daar zooo stoffig was en iedereen dan blind ging zijn.
Daar ook enkele insecten leren eten, mhh

Siem Reap, Tempels Ankor What.
De moeite om te zien, op een BLOED HETE DAG met de zaligste tuk tuk driver ever ; SED
Nog nooit zo hard gezweet in mijn leven..
We hebben daar ook een hond, genaamd Melinde gered. Wat water en eten gegeven ah uitgemergeld beest en we hadden hem voor heel de dag.
In Siem Reap redelijk stevig feestje gehad in Pubstreet, dag nadien heel de dag bedlederig.
Bert net Dominik in heet meest fancy hotel ooit gaan zwemmen, massage gaan doen en gezellige tijd gehad.

Eens aangekomen in Kampot meteen twee dudes aangesproken om naar Kep te gaan. Die vlogen er redelijk stevig in met hun brommerkes en toch met een klein schrikske achterop 40 min volgehouden. Serieuze buikspieren zork out, aangezien mijnen driver nogal chubbywas en ik redelijk moest balanceren op het puntje.
Bootje genomen naar Rabbit island, hopende op veeeel konijnen.
Natuurlijk geen 1 konijn de bespeuren en had bertje nagels de naam van het eiland fout opgenomen en doorgegeven aan mij.
Chill eiland, mooie zee en kunnen genieten vd rust daar.
Krab gegeten, nog nooit in mijn leven gedaanm dus redelijk hard ah sukkelen en smossen.

Nu efkes serieus ;
Phnom Penh, killing fields en Tuol Sleng museum.
Nog nooit in mijn leven zo iets verschrikkelijks gezien en gehoord.
De Khmer Rouge heeft zo veel schade aangericht en gedood hier in Cambodia, verschrikkelijk.
Zo veel gezinnen van elkaar weg gerukt, gemarteld,mishandeld, misbruikt en gedood.
Zoveel doden op 1 plaats, zelfs op dit moment komen er nog botten boven uit de massa graven.
De killing fields nu is een rustgevende plaats voor alle doden die zijn gestorven onder het Khmer Rouge regime.
Toch is het hartverscheurend om de uitleg en de verhalen te horen van overlevende, nabestaande en de verteller.
Het museum was een school dat omgebouwd was tot een gevangenis, met folter kamers, etc. Het was er verboden om te lachen en terecht. Iedereen was stil, aangedaan en verbaasd hoe zoiets ooit kon gebeuren.
Dit alles is nog maar 40 jaar geleden. Cambodia heeft hier enorm onder geleden.

Otres Beach, zalig !!
Pure vakantie plaats, wit strand, barrekes ah strand, azuurblauw water..
Genieten kortom..
Dit samen met Amande en Pyn.

Koh Rong Island.
Eens aangekomen was het plan heel duidelijk ; id schaduw blijven.
Dit aangezien we na de snorkeltocht op Otres beach toch redelijk tot zeer hard verbrand waren.
Zowel Bert als ik hadden geen zin om weer de lammen tammen uit te hangen, onzel dikke vette varkens te voelen en te hangen op het strand.
WE HADDEN NOOD AAN ACTIE.
En... Ploseling zagen we Dominik (onze italiaanse vriend) terug en toen was er actie !!
Dominik ging samen met David, Ruben en Felix op een kajak tocht rond het eiland Koh Rong..
( Ikke toch ne lichten paniekaanval, want kajakken rond een eiland van 60 KM, oh oh oh en dit in 2 dagen en 1 ochtend voor 8u terug zijn..)
Soit, toch besloten om voor de actie te gaan, snel alle voorraden/hangmat gaan kopen. Volgende ochtend om 7 klaar om te vertrekken.
Op hele mooie stranden terecht gekomen, heel veel stroming tegen gehad, afgezien, gezongen, coco`s noten gekraakt en gegeten, vuurtjes gemaakt, nog wat afgezien, plezier gemaakt,..
( we moesten trouwens niet onderdoen vr de rest, belangrijk detail.)
( Dus bosklassen 2015 en kajakken HERE I COME )

De laatste kajakavond een redelijk domme beslissing genomen om toch verder te doen. We dachten dat om de hoek een dorp was en een mooi strand. Dit met nog maar 1 uur licht te gaan.
Om de hoek, geen strand, geen dorp..
Ikke al redelijk in harde paniek, want ik wou niet op de zee zitte met ne kajak in den donkere met hele vieze donkere wolken achter ons.
HEEEEEEEL HARD beginnen kajakken..
Donker en bliksem..
HARDE PANIEEEEEEEEKK !!
Alle geluk zat den beste boyfriend ever achter mij id kajak om zoals altijd zijne cool te bewaren, mij gerust te stellen, optimistisch te blijven en nog harder te peddelen voor zijn leven dan ikke. Danku Shoe !!
Iedereen veilig aangekomen op een stand al veel te dicht bij onze eindbestemming. Iedereen goe geslapen !

Kortom ; kajakken rond een eiland van 60 km in twee dagen ; TCHECK.
We mogen trots zijn op onszelf.
Dat nachtje in nen toch wa fancy bungalow geslapen ipv een tent of hangmat.
en dan bye bye Koh Rong.

Nu terug op het vaste land van Sihanoukville.
Dit om onze mega stinkende kleren van onze kajaktocht te wassen, bert naar de kappper te sturen ( mannen no worries, zijnen baard blijft), wat te relaxen en onze volgende bestemming te zoeken.

Tot de volgende !

Dikke kussen en knuffels ( veeeeeel )

Joke en Bert

• 19 Maart 2014 - 09:39

Ellen, Arn & Liz:

Hi Joke & Bert,

Looks like you're having the time of your life!!! :-)

Nice pics!

xxx
    Ellen, Arn en Liz

• 20 Maart 2014 - 19:27

Lassie :

Bert&joske!

Wat een leuk verhaal weeral!
    Geniet er maar van...
    Ik kijk al uit naar de volgende stories!

Dikke kussen!!!!
    Lovies! ❤️️